729x90

Salzbursko v kostce - Cesta domů

17. srpna 2013 v 11:33 | Monika Bukáčková |  Cestou necestou
Po noci strávené šikmo z kopce jsme se naposledy podívali na úžasný vodopád, zaposlouchali se do jeho hučení a honem honem naskočit do auta a vyrážíme. Čekala nás dlouhá zpáteční cesta, ale i návštěva Orlího hnízda v mém oplakávaném Bavorsku. Takže huráááá.

Zanedlouho po vyjetí jsme překročili bavorské hranice a nechali Alpy v dáli za sebou. Hory byly vystřídán lesy a dáriem das Antenne Bayern, které mi dělalo společnost v práci. Cítím se jako doma.

Snad poprvé za naši cestu jsme mírně zabloudili, když v GPS opravdu nebylo možné zadat Orlí hnízdo jako cílový bod. Spoléhali jsme se tedy na ukazatele, které nás zklamali a my tak zamířili ke Königsee jako k variantě číslo dvě.

Tam jsme se však zděsili masy lidí a nemožnosti zaparkovat, že jme toto místo využili jen jako informační zdroj a vydali se hledat náš cíl číslo jedna. Po nasbírání informací jsme se, jak jinak, vydali na cestu zpátky do města Berchtesgaden. Odtamtud jsme naše ubohé auto tahali do nehorázného bergálua modlili se, abychom nikoho nepotkali v protisměru.

Po několikaminutové jízdě hrůzy jsme dojeli do cíle. Tady na začátek našeho cíle a to na parkoviště u autobusové zastávky. Parkoviště bylo samozřejmě placené a my se marně pokoušeli najít volné místo, když v tom oba dva vidíme, jak se k nám blíží nějaký člověk a posunkem ukazuje, abychom stáhli okýnko. Já hned začala typickým "Hallo", ale jako odpověď se mi dostalo staré známé "Dobrý den".

Asi petadvacetiletý sympaťák nám nabízel svůj celodenní parkovací lístek, který s přítelkyní nevyužili, a parkovací místo, ze kterého odjížděli. Sakra o je ale klika. Okamžitě s Milým souhlasíme a tetelíme se nad nehorázným štěstím. Po zaparkování se vydáme k autobusové zastávce koupit lístek k obávanému hnízdu.

Reálná cena jízdenky však několikanásobně převyšuje naše očekávání a my tak dumáme, zda se nepokusíme o pěší výstup. Jakmile se však podívám vzhůru a na samém špičku blízké hory uvidím asi tři centimetry velkou chajdu, která měla být oním hnízdem, zamítnu rázně sebevražednou pěší akci a kupujeme lístky. A dobře jsme udělali.

Autobusem jsme nahoře za deset minut, ale jedná se o deset minut plných údivu nad řidičovým umem, strachu nad pádem ze srázu a taky obdivu ke krásnému výhledu. Z autobusu vystupujeme na jisté mezistanici, kde si na prohlídku vyčeňujeme asi dvě hodiny a vychutnáváme první krásný výhled do okolí.

Abychom ale nemarnili čas, vydáváme se ihned tunelem do výtahu, který nás má vyvézt 150 výše přímo do srdce Orlího hnízda. Vystojíme menší frontu a už se vezeme k nebesům. Venku se nám naskytne ještě úchvatnější výhled než na mezistanici. V dáli vidíme Salzburg, Königsee a samozřejmě i hory. Pro dnešní den jsme však zvolili nevhodnou obuv a tak se v pantoflích prodíráme kamenitou stezkou na nejhezčí vyhlídkové místo. A jde opravdu o život.

Když skočíme na každý kámen, vyfotíme každé panorama a vynadíváme se na bývalé diplomatické sídlo, nejen, Hitlera, nastává čas na menší posilnění a cestu zpátky do(l/m)ů. Po cestě výtahem a následně autobusem nastupujeme do rozpáleného auta a definitivn se vydáváme vstříc českým hranicím. Očekávaný příjezd osm hodin.

Ještě jsme netušili, co nás na cestě zpátky čeká.

Bavorsko opouštíme bez probémů a opět se napojujeme na rakouskou dálnici svištíme si to s časovou rezervou směr Vídeň. Než se však k Vídni byť přiblížíme, zůstáváme trčet v dopravní zácpě, která se protáhla na dvě hodiny a skoro i boj o život. V šest hodin totiž teplota pořád stoupala, až se vyšplhala na 37 stupňů a my jaksi trpěli nedostatkem vody a všeho ostatního.

Po hodině a půl, kdy jsme popoleji asi o tři metry (a to možná přeháním) se kolona konečně rozpohybovala a my byly z hořícího pekla zachránění. Následně jsme se posilnili v McDonaldu a mohli razit dál. Místo očekávaného návratu v osm jsme do Brna doráželi něco po desátě, zcela unavení, vyčerpaní, ale šťastní a plní úžasných dojmů a zážitků. Rozhodně to stálo za to.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.