729x90

Berlín 1/3: Spalující vedro

23. srpna 2012 v 9:00 | Monika Bukáčková |  Cestou necestou
Konečně nastalo dlouho očekávané objevování Berlína. Po sedmihodinové jízdě autobusem a trochu rozpačitém setkání s mým Milým, jsme se vydali hledat hotýlek. K mému velkému překvapení, se nenacházel v městské části Neuköln nýbrž Charlottenburg. Tak tu trasu na zítra prostě trochu upravím.

Po noci kde se střídaly pocity horka s neutuchajícím hlukem blízkého vlakového nádraží, se nám na pár hodin podařilo konečně usnout. Ráno nasnídat, pobalit, namazat a může se výletovat.

Hned u dveří hotelu nás do obličeje praštilo nesnesitelné horko. No, dneska bude asi docela hezky. První zastávka je ulice Kurfüstendamm, pro Berlíňáky Ku Damm. Koukáme na obě strany a jediné, co vidíme je: Gucci, Prada, Armani nebo Louis Vuitton. No, tak tady si asi nic nenakoupíme a navíc je neděla. Takže všechno zavřeno. Postupně se objevují i mně dobře známé značky jako Bershka nebo Mango. Bohužel je pořád neděle.

Po dlouhé, opravdu dlouhé, cestě se dostáváme na Potsdamer Platz a odtud na památník sovětské armády. Procházíme Brandenburskou bránou a já si v blízkém parku vydupu fotku se sochou Goetha. Poznámky jako: "Už je dávno mrtvej, to j zbytečný." nebo "Proč zrovna s ním?" jsem přešla a nakonec si fotku vysloužila. S mým Milým už trochu mávalo to krásné počasí.

Konečně jsem se pak mohla pokochat (trochu morbidně) nad památníkem židovských obětí. Pobíhali jsme mezi kvádry a užívali si aspoň krapet stínu. Posilněni ledovou tříští a porcí zmrzky jsme se pak vydali i do muzea, které památníku náleželo. Podzemní chodby, výborné řešení prohlídky a česká brožura nás oba dva nadchla. Hlavně byl však prostor řádně klimatizovaný.

Teď nastává nejtěžší část cesty. Dostat se k Alexanderplatz neboli Sašaplatz. Horko už je téměř k nevydržení a my děláme přestávky častěji než je nám milé. Cestou potkáváme Humboldt Universität (vzpomínka na mého profesora z předmětu Historie a Kultura Německa se mi nepříjemně vrací) a potulnou operní pěvkyni.

Chvilku posedíme před Berliner Dom a blízkým divadlem Maxima Gorkého. Zelená louka, děti poskakující ve fontáně, přestárlá stavba Berlínského dómu a výborná nálada mě nutí zachytit a zvěčnit tento dokonalý moment jednou pro vždy. Vytahuju foťák a … Baterie stávkuje a já nadávám. Milý se snaží ze všech sil, ale čarovnou mocí neoplývá a tak se s o trochu méně dobrou náladou vydáváme na další úsek cesty. Tentokrát bez foťáku…

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.